VOEDINGSBEGELEIDING

Ruim 2300 jaar geleden kwam Hippocrates met de stelling: “Laat uw voedsel uw medicijn zijn en medicijn uw voeding”. Hij had toen al een vooruitziende blik welke positieve gevolgen een gezonde leefstijl op een mensenleven kan hebben.

We leven tegenwoordig in een obesogene samenleving, dat wil zeggen dat we vanuit het straatbeeld en de (sociale)media overmatige worden gestimuleerd om een ongezond leefstijl na te streven.

Strijder Personal Training biedt voedingsbegeleiding aan zodat u als werkgever, medewerkers kan beïnvloeden om gezonder te eten en of af te vallen.

Ik begeleid medewerkers door de volgende tips te geven:

Voedingstips:

  • Workshop voeding
  • Een op maat gemaakt energie beperkend weekmenu die een goede verhouding macronutriënten (koolhydraten, eiwitten, vetten), micronutriënten (vitamines, mineralen, spoorelementen), vocht en vezels bevat voor de activiteiten die je onderneemt;
  • Voeding die je het best voor, na, of tijdens het sporten kan eten of drinken;
  • Welke voeding je het best bij eetbuien kan eten.

Tips voor beter eetgedrag:

  • Producten met een lage voedingswaarde en veel calorieën (koeken, chips, snoep, alcohol) vermijden;
  • Vaste dag om je voedsel te plannen en te bereiden (mealprep dag);
  • Vaste etenstijden.

Tips voor een actievere leefstijl:

  • Pak bij korte afstanden de fiets of ga wandelen;
  • Neem de trap in plaats van de lift;
  • Stap een bushalte eerder/later uit zodat je verder moet lopen of parkeer je auto 1 km van je werk;
  • Loop vaker naar collega’s toe in plaats van te bellen of mailen;
  • Ga tijdens lunchpauze wandelen met collega’s;
  • 3 x in de week fysiek trainen (inclusief 1 dag Personal Training);
  • Neem per dag tussen de 8000 – 10000 stappen.

Als u voedingsbegeleiding wilt inzetten om de vitaliteit van uw medewerkers te verhoging, vul dan het contactformulier in zodat ik z.s.m. contact met u kan opnemen.

ADRES

Europaweg 50
3451 HG Vleuten

CONTACT

Telefoonnummer:
06 23 35 08 60